Dagliglivet HJEMMECAFÈ Reiser Velvære Mat og Helse Eesti keeles

NEXT STEP

På fredag kveld hadde jeg en skikkelig nedtur, jeg gråt og gråt hele kvelden og natta. Jeg klarte ikke målet mitt i MAI måned. For mange høres det kanskje ut som en liten ting, men har jeg satset lengre tid hardt med hele sjelen min for å nå mitt delmål ? Jeg virkelig trodde at MAI mnd var mnd jeg skulle ta en steg videre. Men istedenfor feiring avsluttet jeg kvelden med flere timers hulking og følte synd på meg selv.  

Til og med i dag tidlig var jeg gretten og hadde lyst til å drite i alt. Heldig for meg tikket det inn en liten melding i dag tidlig fra en av våre partnere med ønske om å få hjelp fra meg og DA FORSTO JEG AT JEG VIL IKKE Å SLUTTE, JEG ELSKER DENNE JOBBEN OG MENNESKENE SOM ER RUNDT OSS!

Med de tankene i hodet bestemte jeg at ?Strategi 2013 del 2 skal legges neste ukene. Hvor skal vi fokusere, Hvem skal vi jobbe med, Hvem trenger vi å få hjelp av.  Dette blir en viktig å sette og ikke minst NÅ en delmål før strategi 2014 skal planlegges.

2014 skal vi (jeg og min mann) ha nådd nye høyder i livet vårt og for at det skal skje føler jeg at vi må bli rett og slett vise veien!

 

Men først skal jeg til en liten ferie til Nice på mandag med mange fine jenter fra teamet vårt og samle krefter til NEXT STEP. 








Test av fettsyrebalansen omega 6 : omega 3

laks

Image by Dan, FreeDigitalPhotos.

 

Fettsyrebalansen er forholdet mellom omega 6 og omega 3 i kroppen. Både omega 6 og omega 3 er essensielle, flerumettede fettsyrer, som betyr at vi må få dem i oss som en del av kostholdet  da kroppen kan ikke selv produsere dem.


Problemet er at dagens kosthold gir et svært skjevt inntak. Margarin og mange planteoljer inneholder veldig mye omega 6, og folk flest får dermed i seg uforholdsmessig mye omega 6.

Omega 3 derimot, som finnes i fisk og sjømat, får vi for lite av. Det finnes omega 3 i noen vegetabilske oljer også, som raps- linfrø- og soyaolje, men disse har ikke de samme dokumenterte helseeffektene som omega 3 fra fisk.

Når vi spiser mat med feil fettsyrebalanse, får også kroppen vår feil fettsyrebalanse. Kroppen er gjennom millioner av år med evolusjon tilpasset et kosthold med mye omega 3 fra sjøen, og de færreste har et optimalt kosthold i dag.

Fettsyretesten starter med et gjør-det-selv-kit. Noen dråper blod fra en finger er nok, og prøven sendes til sykehuset i en konvolutt som følger med,

 

Men for å komme til poenget her: fettsyrebalansen kan testes, og det har jeg gjort! Jeg sendte en blodprøve til St.Olavs Hospital, og fikk etter noen uker tilbake en rapport som viser hvordan jeg ligger an på en rekke punkter som har med fettsyrer å gjøre.

Som bildet nedenfor viser, har jeg ikke har bra nok forhold mellom omega 6 og omega 3.  Forholdet mellom omega 6 og 3 bør overtid ligge under 3:1, dette skal holde inflamasjon underkontroll, styrke immunforsvaret og mer til.


Min test før og etter.

 

Jeg kjøpte min test og oljer fra uavhenging distributør i Zinzino og sjekket resultaten på  Zinzinotest, men om det kan hende at du finner  tester og oljer fra Helsekoster om har restlager på dette eller ta testen hos Fedon Lindberg sin klinikk i Oslo. 

Noen andre som har testet seg?

Godt og framgangsrikt Nytt År!

Heia... lenge siden sist... :)

Tenkte å starte årets blogging med i fjorårets bilder av  ZZ hovedkontoret  i Gøteborg og 2011 Eventet i Borås. 

 

 Jeg og Egle er klare til å gå inn og se hvordan Hovedkontoret ser ut.

 

 

Her er kontorer til våre flinke hjelpere.

 

Hvileplassen til ansatte.



 

Utvalget av våre espressomaskiner...  manuelle, halvatomatiske og helautomatiske. 

 

Lageret til ZZ.

 

 

Bilder fra Eventet i Borås.

 

En av talerne, selveste Randy Gage! :)




Liten pause med mine 3 kaffe nytere  Egle,  Maija - Liisa....





... og Aina.

 

Barna fikk lov å være med.





 

Flinke lederen vår Hilde...



og enda flinkere leder Grete!

 

Vi snakkes om par uker, jeg skal oppdatere dere etter vår studietur til den Dominkanske Republikk! :)

9 trinn til suksess

PROGRAMMER DEG SELV TIL SUKSESS. 

                                                          Hvordan få mer liv og glede ut av dagene

1. Vær takknemlig
Veien inn til videre utvikling og oppnåelse i livet åpenbarer seg ikke før du føler takknemlighet for alt du har fått allerede, og for alle muligheter du har til videre vekst. Har du lagt deg til den vanen å legge merke til alt du ikke har, og alt som er urettferdig og vanskelig? Det er du som har lært deg den vanen, det betyr at du kan velge å lære deg selv en annen og bedre vane; å legge merke til alt du har, alle mulighetene dine, og alt som er fint og verdifullt rundt deg. Gjør det til en vane å tenke takknemlige tanker straks du våkner, så er du i gang. Still deg selv spørsmålet; Hva har jeg å være takknemlig for akkurat nå?


2. Vit hva du ønsker
Selv om du er takknemlig for hva du har, betyr ikke det at du skal være fornøyd. Mennesket har en iboende trang til utvikling og oppnåelse, og det å ønske seg mer er ingen ting å skamme seg over. Vi har alle noe å bidra med overfor mennesker i vår nærhet og samfunnet for øvrig, og jo mer du får ut av ditt potensial, desto mer kan du bidra. Gjennom at du får mer suksess, inspirerer du andre til det samme.

Suksess og oppnåelse kan være så mangt. En ny bil, høyere inntekt, ny kjæreste, bedre humør som smitter over på andre, god helse, ny jobb, mer tid til familie og venner osv. Det er bare du som kan finne ut hva det er du virkelig ønsker. Visualiser drømmen din, og kjenn etter om du er helt ærlig overfor deg selv. Hvordan ville hverdagen din se ut dersom du visste at du ikke kunne mislykkes? Bruk tid på dette. Kast gjerne litt ball med parteren din eller andre som vil påvirkes av ditt nye liv, av ditt nye ?jeg?.

Vær på vakt mot drømmetyver! Ikke la andre fortelle deg hva du ikke kan gjøre og få til! De som for eksempel forteller deg at det er vanskelig å tjene mye penger, eller at det tar lang tid å forandre seg, er de som selv har nettopp den erfaringen. Har du nytte av å lytte til dem?

Bruk SMART-systemet når du setter deg mål:
Spesifikt
Målbart
Aktivitetsskapende
Realistisk
Tidsbestemt

3. Vit hva andre ønsker - og gi dem det
Krever du mye fra dine omgivelser, får du en krevende hverdag. Gir du mye, får du en givende hverdag. Det er gjennom å gi at du får. Reflekter over hva du faktisk bidrar med til andre i dag, og hvordan du kan bidra på en bedre måte i tiden fremover, gjennom å oppnå målet ditt. Overfor familie, venner, kolleger, kunder, firmaet, samfunnet osv.


4. Når skal du ha nådd målet ditt?
En drøm uten en dato forblir kun en drøm. Finn ut hva som er et realistisk tidsperspektiv. Syns du målet virker stort og uoppnåelig? Da bør du sette deg delmål slik at du ser at det likevel er mulig å få det til. Kommer du frem til at dette ikke vil gå, må du enten krympe målet litt, gi deg selv mer tid, eller bruke litt tid til å tenke kreativt; er det andre muligheter for oppnåelse av målet som du ikke har tenkt på? Kan du gjøre ting annerledes? Kan du hente inn hjelp?

Lag en drømmetavle med bilder og tekst som beskriver hva du gleder deg til å oppnå. Se på den så ofte du kan. Dette er ?bensinstasjonen? din. Skal du ta helt av, må du ha flybensin!


5. Hva er planen din?
Sett opp en handlingsplan ? og sett i gang! Ikke vent til tiden er inne, det blir den ikke av seg selv. Det er du som gjør den riktig. Når du tar de første skrittene, vil du snart oppdage at det åpner seg nye muligheter, nye hjelpere dukker opp, og målet kommer til deg.

Massive action! Da får du raskt resultater som gir deg inspirasjon til videre innsats.

Grunner til at mange ikke setter i gang:
Frykt for det ukjente (forandringer)
Frykt for å mislykkes
Frykt for å lykkes
Frykt for avvisning
Frykt for hva andre vil si
Mangel på energi
Blandede følelser (har ikke jobbet nok med å kartlegge mål)

Frykten for forandringer er naturlig, og henger sammen med overlevelsesdriften vår. ?Man vet hva man har, ikke hva man får?. Men står du på stedet hvil, er du ikke i harmoni med resten av universet, som hele tiden utvider og forandrer seg. Derfor vil det før eller siden oppstå friksjon. Øv deg på å se mulighetene i endringer. Still deg selv spørsmål; Kan dette åpne for noe nytt og bedre? Hva er det verste som kan skje? Har jeg opplevd tidligere at en tilsynelatende negativ endring har ført til noe godt?


6. Skriv ned
Hva du ønsker deg
Hva du vil gi tilbake
Når målet ditt skal være nådd
Din handlingsplan


7. Les ovenstående høyt
Hver morgen før du står opp
Hver kveld når du har lagt deg
Når det er praktisk mulig i løpet av dagen
Etabler følelsen av at du allerede har det du ønsker deg


8. Reisen frem
"Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var selve livet."

Nyt reisen. Ikke vær så fokusert på dine store mål der borte i horisonten at du ikke legger merke til de vakre blomstene i veikanten. Det å være på vei mot målet er en viktig del av selve målet.

Vær utholdende og tålmodig. Men best av alt; ha passion for det du gjør, slik at veien frem ikke føles som et offer, men som en fantastisk reise.

Husk at motgangen og vanskelighetene du møter på veien, er det som gir målet ditt verdi når du endelig er framme. Jo tøffere fjellturen har vært, desto deiligere er det å nå toppen!


9. Ta imot
Marker dine milepæler, klapp deg selv på ryggen, føl takknemligheten.


Lykke til!

Inspirasjon...

Vi alle har noe som vi ønsker å oppnå. Men hva er det som inspirerer deg SÅ MYE, at du ser muligheter og tar dem?

Noen ønsker seg hytte, enten i fjellet eller ved sjøen hvor man kan lade batteriene sine.



Andre ønsker å dra ofte på ferie med familen og venner.

 

Til mange handler  drømmer om de daglige viktige ting: hus, bil, jobb hvor man trives og ikke minst nok penger. Slik at man ikke trenger å bekymre seg for regninger og klarer å oppfylle andre viktige drømmer i livet.

 

 

Så uansett hva du drømmer om, må du gjøre noe for å nå det. Noen drømmer større og gjør mer, andre er fornøyde og lar livet å seile sin gang.

Hvilken kategori er du i? Jeg og Erik jobber nok for de store drømmer og er meget heldige at vi har fått mulighet å gjøre det gjennom Zinzino.  :-)

"Vision without action is a dream. Action without vision is simply passing the time. Action with Vision is making a positive difference." - Joel Barker

Oled juht vôi juhitav?

Juhi oma elu ise ja tule kuulama ärivôimalust 18 augustil, Tallinnas Park Inn Hotellis kl 19.00.

Eelregistreerimine epostil revalmanagement@gmail.com, sissepaäs 5 eur.

 

Dreamboard

Noe er nådd, noe når vi snart og noe må vi jobbe med hele livet, som foreksempel hjelpe andre å nå det de drømmer om.

Môni asi on saavutatud, mône asja saavutame lähiajal ja mône asjaga peame tegelema kogu elu, näiteks et aidata teisi kes soovivad saavutada oma unistusi.

 

 

Hva drømmer du om?

Millest sina unistad?



Soleksem

I disse tider er et mange som sliter med soleksem. Jeg har personlig god erfaring med bruk av Galvanic spa apparat med Firewalker krem fra Nu Skin.

Jeg var meget uheldig og brente brystet mitt med en take away kaffe, der lokket ikke satt fast. Fikk flere grads forbrennelse, skinnet kom av med en gang. Etter at huden ble bra igjen hadde jeg en enormt stor mørk flekk / arr. :( Men etter jeg behandlet arret ca 10 ganger med Galvanic spa, er arret helt borte. :)))))

Deler med dere bilde av en dame som har opplevd soleksem og fått hjelp av Nu Skin Galvanic spa apparatet med kremer.





Espressomaskin for bare 1 kr!

Vi er så hedige og nyter hver dag verdens beste fersk kaffe. Å ha eget HJEMMEKAFE er luxus, som kan anbefales til alle. Snart er det likeså vanlig som hjemmekino.

 





Nå kan kjøpes samme espessomaskinen som vi har bare for 1 kr! Dette er sommerkampanje, så har du lyst på eget HJEMMEKAFE, spør oss hvor kan du få tak i det. :-)

 

Enjoy your coffee

Jeg har kjøpt meg en lekker kopp som jeg har på "jobb" så jeg kan ta med min take-away espresso, latte mm. 

Mye bedre med sin egen kopp på "jobb" enn å hele tiden hente seg pappkrusene som jeg ellers har brukt. Det er jo ikke mye miljøvennlig. Trivsel er viktig og jeg trives bedre med fine ting rundt meg somjeg kan bruke med god sammvittighet!  Så jeg har min personlige kopp som er fra Zinzino. :-)

 

Ha en strålende flott dag med eller uten personlig kopp  ♥
Les mer i arkivet » Juni 2013 » Februar 2013 » Januar 2012

38, Nes i Akershus

A guide to better living, eating well, drinking good coffe and other good stuff!

Dream what you want to dream, go where you want to go, be what you want to be, because you have only one life and one chance to do all the things you want to do!
...alt er bare spørsmål om tid... revalmanagement@gmail.com

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits